28 Kasım 2011 Pazartesi

Patlıcan soslu biberli köfte By Damacana Su Bayiliği

Damacana Su Bayiliği Alın : 10.000 Damacana Hibe Su + Bedava Demirbaş Damacana + Reklam Malzemeleri + Sebil Desteği + 0.59 TL Dolum Ücreti = Hemen Ara 0 532 212 07 46
Patlıcan soslu biberli köfte

Malzemeler (8 Kişilik):

400 gram kıyma

1 adet soğan

Yarımdemet maydanoz

2dilimekmek içi

2diş sarımsak

2 adet közlenmiş patlıcan

2 çorba kaşığı tereyağı

2 çorba kaşığı un

1,5 su bardağı süt

1 adet kırmızı biber

2adet sivribiber

3diş sarımsak

2 çorbakaşığı zeytinyağı

Tuz, karabiber

Yapılışı: Köftesini yapmak için, derin bir kabın içine kıyma, rendelenmiş soğan, ıslatıp suyu sıkılmış ekmek içi, ezilmiş sarımsak ve baharatı ekleyip iyice yoğurun, şekil verin.Köfteleri az yağda kızartıp bir kenara alın. Bu arada tavada tereyağını eritin ve unu içine ekleyip 2 dakika kavurun. İçine közlenmiş ve ezilmiş patlıcanı da ilave edip karıştırın. Soğuk süt, tuz ve karabiberi ekleyip patlıcan sosunu servis tabağına aktarın. Tavaya zeytinyağını koyup sivribiberivekırmızı biberi sarımsakla beraber sote edin. Üzerine daha önceden kızarttığınız köfteleri deboşaltıp3dakikapişirin. Tabaktaki patlıcanlı sosun üzerine dizip sıcak servis yapın. Patlıcan sosuna kaşar peynir rendesi konulursa çok lezzetli bir beğendi olur.

Ana-baba yarısı öğretmenler

Bugünkü yazımı Öğretmenler Günü için hazırlarken aklıma teyzemin torunu geldi. Çok başarılı bir öğrencidir. Bu başarısında gizli bir kahraman var mıydı? Merak ettim ve sordum. İşte bana aktardıklarını ben de dimension iletiyorum.

Öğretmen, hayatımız boyunca bize doğruyu, yanlışı, iyiyi ve kötüyü öğreten kimse.Hani “Öğretmen anne baba yarısıdır’’ derler ya gerçekten öğretmen annemiz gibidir.Hatırlıyorum. Bir eylül günüydü ben çok heyecanlıydım. Bir öğretmenle karşılaşacağım. Biraz da korkuyorum. Annemi özleyebilirim. Anaokulunun ilk gününden itibaren öğretmenimi çok sevmiştim. Bize davranışları, konuşmaları ve sevecenliğiyle beni ilk günden etkilemişti. Bu yüzden anaokulunda yapılan röportajda büyüyünce anaokulu öğretmeni olmak istediğimi söylemiştim. Anaokulunun ilk günü annem için, son günü ise öğretmenim için ağlamıştım. Anaokulunu bitirdiğim yaz gerçekten çok korkuyordum. 1. sınıfta eski öğretmenim gibi bir öğretmenim olmayacağını düşünüyor ve azıcık da “keşke hep anaokulu olsa’’ diyordum kendi kendime. Ama içimdeki sevinç korkumu bastırdı ve 1. sınıfa başladım. Bu sınıfım eski sınıfıma benzemiyordu. Biraz hayal kırıklığına uğradım, diyebilirim. Burada oyuncaklar ve renklimasalar yoktu. Yerine renksiz sıralar ve bir kara tahta vardı. Yine de öğretmenimi en az eski öğretmenim kadar sevmiştim. Yanlış okuyunca veya yazınca hiçbir zaman bize kızmıyor sadece bize doğrusunu gösteriyor, biz öğrenmeye başlayınca da çok seviniyordu. Ben de öğretmenimin daha çok sevinmesi için var gücümle çabalıyordum. Sonunda ilkokul bitti.Ortaokula geçeceğim yaz, ilkokula geçtiğim yaz gibi korkmadım. Artık alışmıştım. Sınıfımı, arkadaşlarımı, öğretmenimi özleyecektim tabii ki, ama yine de yeni öğretmen ve yeni arkadaşlarla tanışacaktım. Bunları düşünerek yazı bitirdim. Ortaokul zannettiğimden daha kolaydı. Bu öğretmenler yine sevecendi ama araya bir mesafe, bir disiplin koymuşlardı... Ancak aşırıya kaçırmıyorlardı. Biz de öyle... Şimdi 7. sınıftayım ve başarıyla bitirmeyi umut ediyorum. Şu anki başarımın sebebi bütün öğretmenlerimin bana kendilerini sevdirmesidir. Ben onlara bu kadar ısınamasaydım bu başarıyı elde edemezdim. Gerçekten bu dünyada öğretmenlik kutsal birmeslek. Emeği geçen tüm öğretmenlerime, ben ve arkadaşlarımadına teşekkür ediyorum. Ben de tümöğretmenlerin bu anlamlı günlerini kutluyor, uzun bir ömür diliyorum.

Van depreminde kaybettiğimiz öğretmenlerimizin ailelerine sabır ve başsağlığı diliyorum. Kutsal görevlerini Türkiye’nin her köşesinde çalışıp didinerek yerine getiren öğretmenlerin değerini bilmek gerekiyor. Kaybettiğimiz, öğretmenlerimize de rahmet diliyorum. Saygılarımla.

Muzlu Süper Kek

Malzemeler (6 kişilik):

3yumurta

2 adet muz

1 subardağı şeker

3 çorba kaşığı kakao

50 gram sour çikolata

1 paket kabartma tozu

1 paket vanilya

2,5 su bardağı un

3 çorba kaşığı tereyağı

Yapılışı: Tavaya tereyağını koyup eritin. Üzerine kakao ve çikolatayı ekleyip karıştırın ve ocaktanalın.Diğer birkapta yumurta ve şekeri 3 dakika çırpıp içine ezilmiş muzları koyun. Soğumuş çikolatalı karışımı yumurtalı karışıma ekleyin. Sürekli karıştırarak unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ilave edip yağlanmış unlanmış kek kalıbına boşaltın ve A HUNDRED AND EIGHTY derecedeki fırında35 dakika pişirin. Fırından alıp dilimlere ayırın, çırpılmış çiğkrema yada süzme yoğurt ile servis yapabilirsiniz.

Tavuklu ilçli köfte

Malzemeler (6 Kişilik):

Dışı için:

2 HUNDRED gramyağsız tavuk kıyması

1 su bardağı ince bulgur

1 çorba kaşığı salça

2 diş sarımsak

1 çay bardağı soğuk su

Tuz, karabiber

İçi için:

250 gram yağlı tavuk kıyması

2 adet soğan

1 çay bardağı sıvı yağ

1 çorba kaşığı pul biber

6 adet ceviz içi

Yapılışı:İçi için soğanları doğrayın ve tavadaki sıvı yağda 10 dakika pişirin. Üzerine tavuk kıymasını da ilave edip pişirmeye devam edin. Son olarak baharatını ve cevizini koyup ocaktan alın ve soğumaya bırakın. Derin bir kabın içine bulguru, tavuk kıymasını, salçayı ve ezilmiş sarımsağı koyup azar azar su ilave ederek iyice yoğurun. Macun kıvamına gelen bulgurlu harçtan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartıp içini oyun. Soğumuş olan içi harcını içine doldurup kapatın. Tüm köfteleri bu şekilde hazırlayıp buzdolabında 2 saat bekletin. Kızgın yağda içinde kızartıp, ikiye bölün ve kesilmiş yerlerine fıstık ya da ceviz serpin.

Soğanlı kolay börek

Malzemeler (6 Kişilik)

3adet yufka

1 çay bardağı su

1 çay bardağı sıvı yağ

İçi için :

2adet soğan

2 çorba kaşığı tereyağ

Yarım demet maydanoz

Tuz, karabiber

100 grambeyaz peynir

Yapılışı: Tavaya yağı koyup eritin ve içine yarım ay şeklinde doğranmış soğanı ilave edip8dakikakadar soğanların rengi dönünceye kadar pişirin. Pişen soğanların içine kıyılmışmaydanozu, tuz, karabiber ve ezilmiş beyaz peyniri de koyup karıştırın. Bu karışım soğurken yufkaları tezgâh üzerinde açıp su ve yağ karışımı ile ıslatın. Üçgen şeklinde kesin ve soğanlı iç malzemeden üzerine koyup sarın. Fırın tepsisine yerleştirin. 200 derecedeki fırında 20 dakika pişirin. Fırından çıkardığınız çıtır börekleri sıcak servis yapın.

Sütlü kereviz çorbası

Malzemeler (6 Kişilik):

2 adet kereviz

1 çorba kaşığı tereyağı

1 çorba kaşığı un

1 su bardağı süt

Yarımlimon suyu

Üzeri için:

1 tatlı kaşığı tereyağı

Kırmızı pul biber

Yapılışı: Kerevizlerin kabuklarını derin bir şekilde soyun.Hemen limonla ovun, irice doğrayıp üzerine kalan limon suyunu sıkıp bekletin. Tencerede tereyağını eritin ve üzerine unu koyun. Süt ve suyu koyup karıştırın. İrice doğradığınız limonlu kerevizleri de üzerine koyup kapağını kapatın. Kerevizler pişinceye kadar 20 dakika pişirin. Daha sonra blenderdan geçirip servis tabağına aktarın. Üzerine tereyağında kırmızı pul biber yakıp gezdirin.

Damacana Su Bayiliği Alın :
1- 10.000 Damacana Su Bedava
2- 19 litre Damacana Dolumlar 0.59 TL
3- Bedava demirbaş damacana
4- Full Sebil ve Pompa desteği
5- Full reklam masrafları desteği
6- Tabela , cam ve araç giydirme
Damacana Su Fabrikalarımız:
1- Akdamla Su 2- Damak Su 3- Uludağ Su
Su Bayiliği Başvurusu: 0 532 212 07 46

Yüksek Cinsel Performans İçin Doğal Bitkisel Ürünler : Veznedar.com saka suerikli supınar suhayat sudamak sukaramürsel damak sudamak su karamürselcankız suarsuarsu çorluarsu misinlimerih sumerih su şarköyada suada su silivribuzada subuzada su silivritekir sufuska suovacık susırma suakdamla sugöktürk çobanpınar suhamidiye susultan su

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder